آئین کلینگ زنی پروژه همراه سرای مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان

آئین کلینگ زنی پروژه همراه سرای مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان

جمعه ششم تیرماه 1405، آیین کلنگ‌زنی پروژه «همراه‌سرا» مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان با حضور استاندار اصفهان، مشاور وزیر در امور مردمی سازی و خیرین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس دانشگاه، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان اصفهان، معاون سیاسی اجتماعی استاندار، جمعی از مدیران کل استانداری، و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه، جمعی از خیرین و خیریه های حوزه سلامت، رئیس، مدیر و جمعی از اساتید و کارکنان مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) برگزار شد.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان اصفهان ضمن خیر مقدم به میهمانان و تسلیت به مناسبت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ابراز امیدواری نمودند این حرکت ارزشمند در جهت رفاه همراهان بیماران نقش مهمی ایفا خواهد نمود و حضور ارزشمند و بابرکت خیرین در حوزه سلامت موجب اتفاقات بسیار مبارکی برای توسعه فعالیت های عمرانی و تجهیزاتی گردیده و به لطف خدا ادامه خواهد داشت.
دراین مراسم استاندار اصفهان ضمن قدردانی از حضور موثر خیران گرانقدر، اظهار داشت: اصفهان همواره در خط مقدم ایثار و فداکاری بوده است. ایشان با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان و خیرین سلامت در بیمارستان‌های بزرگی همچون الزهرا (س)، و سایر مراکز درمانی تصریح کرد: وضعیت درمانی اصفهان به نوعی است که فراتر از مرزهای خود، نیازهای درمانی استان‌های همجوار را پوشش می‌دهد.
در این مراسم، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مردمی سازی و خیرین اظهار داشت: پروژه «همراه‌سرا» یکی از واجبات اساسی در مجاورت محیط‌های درمانی بزرگ است و در همین راستا، مجمع خیرین حامی ساخت همراه‌سراها در وزارت متبوع و به تبع آن در استان‌ها در حال شکل‌گیری است تا این پروژه‌ها به صورت مشارکتی میان دولت و خیران پیش بروند.
در این آیین رئیس دانشگاه، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، و نیز قدردانی از خیرین حوزه سلامت با تقدیر از حمایت‌های خیر نیک‌اندیش، آقای خسروی، نقش خیران را در توسعه زیرساخت‌های سلامت استان بی‌بدیل دانست و اظهار داشت: بخش قابل توجهی از پروژه‌های حوزه سلامت در استان اصفهان با مشارکت و همراهی خیران به ثمر رسیده و هرجا این همکاری شکل گرفته، پروژه‌ها با کیفیت بالاتر و سرعت بیشتری به نتیجه رسیده‌اند.
ایشان با اشاره به جایگاه مرکز آموزشی، درمانی الزهرا(س)، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی در منطقه افزودند، «حوزه سلامت عرصه‌ای مبتنی بر ایثار، مسئولیت‌پذیری و خدمت‌رسانی شبانه‌روزی است و تمامی کارکنان این حوزه با تمام توان در مسیر حفظ و ارتقای سلامت مردم تلاش می‌کنند.
در این مراسم، رئیس مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س)، ضمن تشریح آخرین وضعیت، ظرفیت‌ها و دستاوردهای این بیمارستان، اظهار داشت: این مرکز بار سنگین ارائه خدمات درمانی در فلات مرکزی ایران را بر عهده دارد. رئیس بیمارستان الزهرا (س) با قدردانی از نقش اثرگذار خیرین سلامت و حمایت‌های ویژه استاندار اصفهان و رئیس دانشگاه گفت: بیمارستان الزهرا (س) که یادگار دوران دفاع مقدس است، امروز به همت والای خیرین به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است؛ به‌گونه‌ای که از مجموع ۵۲ بخش تخصصی، تاکنون ۹ بخش به صورت کامل و اصولی بازسازی شده و سایر پروژه‌ها نیز در حال اجراست.
شایان ذکر است پروژه همراه سرای مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س)، در پنج طبقه و در زمینی به مساحت 2100 متر توسط خیر گرانقدر آقای خسروی در آینده ساخته خواهد شد.